‘blog van Brambonius’

juni 24, 2007

michael yackson en de stripteaseuzes…

Filed under: verhalen — brambonius @ 3:06 pm

Vrijdagavond, 8 u. Ik wandel met mijn schoonzusje en haar zus van het centraal station naar de UGC-cinema. Ik draag een hoed en ongeveer hetzelfde pak als datgene dat ik droeg op mijn trouw, en ben op weg om shrek de derde te gaan kijken, die een paar dagen uit is nu.

De weg van het station naar de cinema is een beetje louche eigenlijk. Er zijn heel vreemde café’s, en nog bizardere gelegenheden ook daar… Opeens roept er iemand ‘Michael Yackson’ naar mij. 2 verveeld kijkende meisjes hangen uit het raam van de eerste verdieping boven de ‘club 69’, vermoedelijk een stripteasetent of zoiets… Een diep-existentialistische vraag dringt zich bij mij op.

“Lijk ik op Michael Yackson?”

Ik kijk naar het gebouw. De naam ‘club 69’ en de blinde ramen zeggen genoeg. Er hangt een poster op een van de glasloze ramen met reclame voor ‘shower dancing’ met een weinig aan de verbeelding overlatende foto. Dit huis is een plek waar vrouwen ontdaan worden van hun menselijkheid, en als seksueel lustobject gebruikt worden om de geile venten van deze overbesexte maatschappij te ‘bevredigen’, alhoewel ik persoonlijk niet echt geloof dat er enige vorm van echte bevrediging te vinden in deze degradatie van de vrouw…

Zijn deze 2 verveelde jonge vrouwelijke mensen lustobject van beroep? Zo’n dingen daar kan ik niet bij. Mijn wereld verschilt teveel van de dingen die hier gebeuren. Mijn bevattingsvermogen is niet echt zo groot waarschijnlijk. Ik vraag me trouwens 2 dagen later ook nog af in welk opzicht ik aan Michael Yackson doe denken…

Een paar seconden later ben ik nog steeds op weg naar de cinema met het meisje aan wie ik mezelf gegeven heb voor de rest van ons leven samen, en haar zusje, dat ook een beetje mijn zusje geworden is ondertussen…
shalom

Bram

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

