‘blog van Brambonius’

september 24, 2008

zot van A

Filed under: irrelevantie, uit het leven gegrepen, Uncategorized, verhalen — Tags: , , — brambonius @ 8:47 pm

Fantastisch toch, de administratie en organisatie van de stad antwerpen… een schoolvoorbeeld van een geoliede burocratie…

Maar ik denk dat het voor mij over is nu… Vandaag kreeg ik, totaal onverwacht eigenlijk, een brief in de bus ‘Uw C4, wat nu?’ en daarbij een bijhorend C4-formulier dat doodleuk vertelt dat ik al sinds 18/9 officieel ontslagen ben. Tot vandaag 24/9 heb ik anders gewoon gewerkt zonder iets te horen van een ontslag. Ik ben dus als 6 kalenderdagen ‘in het zwart’ aan het werken…

Nu is het niet zo dat mijn ontslag helemaal onterecht is. Dat kan ik de stad niet verwijten. Even kaderen: Februari 2007 ben ik op proef begonnen als ‘polyvalent vakman en begraafplaatsen’, met een jaar proeftijd, en één van de voorwaarden om daarna vast benoemd te kunnen worden was een rijbewijs B halen. Dat ik inderdaad niet gehaald heb, ook niet na een proeftijverlenging. Wel heb ik enorm veel geld aan rijlessen en rij-exaams besteed, maar ik heb gewoon veel meer tijd en oefening nodig voor ik ga kunnen rijden vrees ik. Ik ben een verschrikkelijke chauffeur, die geen praktijkexamens onder druk kan doen. Zenuwachtigheid nekt me direct en ik kan niets meer, en als je dan de druk hebt van “ik moet slagen want anders ben ik mijn werk kwijt” dan kan ik opeens niet veel meer dan wat ik na 2 maanden rijles kon… Anyway, de stad heeft op zich genoeg moeite gedaan om mij te helpen, aan de theorielessen heb ik veel gehad, en er waren zelfs een paar praktijklessen. Maar ze zijn streng tegenwoordig bij een rij-examen en ik ben een slechte chauffeur met aandachtsproblemen en motoriekproblemen die zowiezo nooit een super-driver wordt.

De stad had het recht om mij te ontslagen,  datzeker wel. Ze hadden mij zelfs officieel moeten ontslagen (of proeftijd verlengen) midden vorige maand. Maar de manier waarop en het moment lijken mij toch wel in strijd met alle logica… Maar ik had niets anders kunnen verwachten: toen mijn proeftijd van één jaar al een tijdje voorbij was, hoorde ik pas na een paar weken dat die blijkbaar verlengd was; en nog later pas hoorde ik dat dat met 6 maanden was. Die zes maanden die waren dus midden vorige maand gedaan, en toen gebeurde er weer niets, ik hoorde niets, kreeg geen enkel signaal. Via mijn ploegbaas heb ik geprobeerd om iets te weten te komen over mijn status, maar op de personeelsdienst bleken ze van niks en nog minder te weten, en tot het moment dat ik vandaag thuiskwam heb ik dus niets gehoord en gewoon doorgewerkt in het ongewisse.

Toen ik daarstraks thuiskwam zat het bewuste papier ‘UW C4 wat nu’ in de bus. Ontslagen op een totaal onlogische datum, en zonder dat iemand mij ervan op de hoogte had gebracht (of zelfs maar mijn ploegbaas of werkleider) Sorry maar dat vind ik niet kunnen. Ik had nog gevraagd of ik ontslagen was de dag dat mijn verlengde proeftijd voorbij was, en toen kon niemand mij iets zeggen. En nu opeens zonder iets te laten weten via een papier in mijn bus terwijl ik gewoon heb doorgewerkt???

Dit is gewoon beneden alle peil!! dit is een karikatuur van alle overheidsinstellingen. Ik schaam mij nu dood in de plaats van mijn voormalige werkgever…

goeie slogan trouwens: ‘zot van A’

shalom

Bram

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

