‘blog van Brambonius’

maart 27, 2009

internetgeschiedenis…

Lang geleden (bwah, begin jaren 2000 ergens) begon ik interesse te krijgen in het internet, en ook in christelijke sites. In die duistere dagen las ik onder andere regelmatig de artikelen op de site van relevant magazine  (iets wat ik allang heb opgegeven) maar ook de artikelen en bijbelstudies op de site van antithesis.com, wat later the christian counterculture project werd.  Zoals die naam al aangeeft was dat een interessante site, met gedachtenprikkelende artikels (ik denk dat Rob Schapfer, die de site runde, een soort post-reformed was of zo) Dat was voor ik iets wist over postmodern christendom, of zelfs christelijk anarchisme…

Op een bepaald moment verdween de site opeens gewoon van het net… Heel even stond er nog een Ghandi-quote:  “I like your Christ, but I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ.” en dan was het domein weg…

En ik was alles kwijt wat ik nog wilde lezen… Het hele verhaal heb ik nooit gekend…

Maar vandaag heb ik dankzij de belachelijk lange lijst websites op zoecarnate (voor iemand die 2 maanden vakantie heeft of zo?) ontdekt dat de site nog steeds te lezen is op één of ander web-archief.  Dus hier is de lijst met artikelen van de christian counterculture site, en hier is het artikel over harry potter dat ik al jaren kwijt ben, één van de weinige indertijd die niet meedeed met evangelische paranoia… Niet alle artikele, krijg ik open, maar ik kan proberen met versies van andere data uit de webarchieven…

Vreemd idee die webachieven die alles bijhouden, maar wel interessant…

shalom

Bram

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

