‘blog van Brambonius’

mei 10, 2009

Bram Cools – unfair competition

Een nummertje uit de oude doos, uit de archieven van ‘the irresistible 21st century virgin boy” , een artiestennaam die ik niet meer gebruik sinds ik getrouwd ben… Qua stijl is het rammelig opgenomen lo-fi folk of zoiets, ik hoop dat mensen het kunnen aanhoren…

Ondanks alles nog steeds één van de nummers die ik blijf spelen, en zal blijven spelen zolang het nodig is (ik ben bang dat dat nog lang gaat zijn…) Opgedragen aan Marilyn Monroe, maar vooral ook alle vrouwen die eronder lijden, en aan alle mannen die onbewust misvormd zijn door de beelden die deze wereld op ons afstuurt…

de mp3 staat hier: Bram Cools – unfair competition

unfair competition (Bram cools)

it’s not exactly natural
the way she looks
but they’ve learned us

to find it more attractlve
than real girls are
the way God made them

and o-o-o
all the boys are fooled
A picture in their head
of the perfect girl
that don’t exist

and o-o-o
all the girls are frustrated
thcy can’t compete
witn the monster we’ve created

paint your face and shave your legs
fill your breasts
with artificial volume
then you’ll be pretty
and the boys will like you

and o-o-o…

never forget
how marilyn died
she said nobody loves me
they only love my body
she killed herself, killed hersel!

shalom

Bram

ps: voor een hele best-of van Bram Cools zie hier op last.fm

psps: voor de mensen die het geen mooie muziek vinden, dat kan ik zeker begrijpen… Maar ik hoop dat de text ook voor hen spreekt…

1 reactie »

  1. Heb ook nog eens genoten van songs als Key en Happy Pretty Dream Marriage.
    Was al veel te lang geleden. Bedankt om ze even online te zetten.

    Reactie door Truthseeker — mei 12, 2009 @ 8:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

