‘blog van Brambonius’

januari 15, 2010

Brambonius’ top-25 albums van de jaren nul

Op verschillende plaatsen zijn er beschouwingen van wat de beste albums zijn van het afgelopen decennium, dus ik ga me er ook een in moeien. dus hier is mijn top-25 met de beste albums van de afgelopen 10 jaar (minus diegene die ik vergeten ben dan… sorry aan de gedupeerde artiesten):

25. woven hand – consider the birds
24. The welcome wagon – welcome to the welcome wagon
23. Sufjan Stevens – michigan
22. Woven hand – mosaic
21. danielson – ships
20. half-handed cloud – we haven’t just been told, we have been loved
19. 16 horsepower – secret south
18. mumford & sons – sigh no more
17. Br Danielson – brother is to son
16. Silver Mt Zion – He Has Left Us Alone But Shafts of Light Sometimes Grace the Corners of Our Rooms
15. Mark Knopfler – sailing to philadelphia
14. radiohead – kid A
13. mewithoutyou – brother, sister
12. Bob Dylan – modern times
11. grandaddy – the sophtware slump
10. Sufjan Stevens – Illinoise
9. white stripes – white blood cells
8. 16 horsepower – folklore
7. soul-junk – 1942
6. mewithoutyou – It’s All Crazy! It’s All False! It’s All a Dream! It’s Alright.
5. psalters – the divine liturgt of the wretched exiles
4. think of one – naft
3. spinvis – spinvis
2. sigur ros – Ágætis byrjun
1. sufjan stevens – seven swans

de persoon die ze allemaal kent mag zich muziekfreak noemen!

shalom

Bram

4 reacties »

  1. Mooie uitdaging voor mij, Bram, om de namen van jouw lijst eens te zoeken en te beluisteren. Ik ken er inderdaad maar een klein aantal. Wat ik grappig vond, was dat ik houd van “Hymns from Nineveh” en net las dat één van zijn invloeden Sufjan Stevens is, die dus ook uitvoerig op jouw lijst staat! Die ken ik dus niet, maar ga ik eens opduikelen ergens.

    Als je HoN niet kent: Hymns from Nineveh vind je hier!

    Groet,
    Rob

    Reactie door Rob Haster — januari 16, 2010 @ 2:41 pm

  2. Hymns from Nineveh ken ik niet, die zal ik eens checken dan. Bedankt voor de tip!

    sommige van mijn favoriete platen zijn heel obscuur en soms nogal bizar muzikaal gezien… Het is mij wel opgevallen dat er geen echt harde plaat meer tussen zit, op enkele stukken mewithoutyou en misschien psalters na dan… Ik zal volwassen worden…

    Sufjan Stevens is voor mij één van de grootsten van het laatste decennium idd. Een muzikale singersonwriter die meer dan 20 instrumenten zelf bespeelt, graag verhalen vertelt en van orkestreren houdt. Hij heeft trouwens ook wel iets te maken met een aantal andere platen uit deze lijst. Is persoonlijk bevriend met de mensen van danielson, soul-junk, half-handed cloud, op wiens platen hij soms meespeelt en zelfs producer van the welcome wagon…

    peace

    Bram

    Reactie door brambonius — januari 16, 2010 @ 4:57 pm

  3. Bram, ik heb geYouTubed en op Stevens’ site gekeken en geluisterd. Wat een ontdekking!!! Dank je wel hiervoor. Weet jij of zijn cd’s in NL te koop zijn? Ach, da’s natuurlijk ook wel te achterhalen. Maar ik dacht mijn ontdekking even aan jou te laten weten.

    Groet,
    Rob

    Reactie door Rob Haster — januari 16, 2010 @ 9:55 pm

  4. normaal moeten die in de uitgebreidere platenwinkel wel te vinden zijn denk ik. Pas alleen op met welke plaat je koopt, ze zijn nogal heel verschillend, dus als je kan eerst luisteren. (mijn 3 favorieten ken je nu wel denk ik)

    Reactie door brambonius — januari 16, 2010 @ 9:58 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

