‘blog van Brambonius’

maart 29, 2010

ondertussen op mijn engelstalige blog

Ik ging hier beginnen over ‘een nieuw soort van pinksterkerk’ aan de hand van een blogpost van Samuel Lee, maar dat is even uitgesteld.

Ondertussen ben ik wel druk bezig geweest op mijn engelstalige blog, met twee verschillende discussie.

Ten eerste ben ik begonnen met een bespreking van het boek ‘sacred unions, sacred passions‘  van  Dan Brennan over ‘cross-gender’ vriendschappen (heb ik hier al eens over gesproken in het nederlands). Als iemand een goede nederlandse term heeft, geef mij alsjeblieft, want ik ga binnenkort als die reeks af is ginder,  ook over het book beginnen in het nederlands…

on cross-gender friendships and christians…

sacred unions, sacred passions (musical prelude)

sacred unions, sacred passions I: beyond the romantic myth

Sacred unions, sacred passions II: Freud and the irresistible sex drive

En dan is er een discussie ‘reclaiming supernaturalism, waarin ik al twee posts heb. De eerste post heeft het record gebroken voor aantal comments op een blogpost van mezelf (al heeft bijvoorbeeld  Scot McKnight er standaard wel meer per blogpost…)

Reclaiming supernaturalism: on evolutionary creationism and angels..

Reclaiming supernaturalism II: on my problem with christian materialism

Dus binnenkort (of lang) te verwachten hier op deze blog, een bespreking van Dan Brennans book ‘sacred unions, sacred passions’, en mijn reeks ‘een nieuw soort van pinksterkerk.

shalom

Bram

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

