‘blog van Brambonius’

juni 25, 2010

kerkgeschiedenis presentatie

Filed under: Christendom — Tags: , , , , — brambonius @ 5:10 am

Gisteren bij breeze een antwerpen in ‘the basement’ een presentatie gegeven over de kerkgeschiedenis. Dat duurde redelijk lang, maar toch heb ik nog niet veel gezegd (en misschien was ik tegen het einde aan wat afgeleid) De powerpoint die ik gebruikt heb staat nu hier: De geschiedenis van het Christendom

De powerpoint is hier geopload ‘as is’, dus de paar foutjes die ik op het moment zelf zag heb ik er niet meer uitgehaald (tip: paradiham = paradigma) De presentatie is ook nogal beknopt, de meeste woorden, namen en zinnetjes werden uitgelegd en toegelicht met veel meer informatie dan er op het scherm te zien was. Misschien dat ik het ooit nog wel eens uitwerk (zal bijna een klein boekje worden dan).
Volgende keer dat ik zoiets doe heb ik minstens 2 avonden nodig. Verder blijkt het iets te zijn waar veel interesse voor is, en blijkbaar een grote leemte over bestaat bij veel evangelischen. (Een aantal dingen moest ik helemaal zelf van schratsch schrijven, zeker het hoofdstuk van de 21ste eeuw…)

enjoy

Bram

*** kleine correctie: Julianus de afvallige is niet de keizer die het Christendom als staatsgodsdienst instelde, dat was Theodosius de eerste, maar zoals zijn naam al doet vermoeden was Julianus een keizer vlak daarvoor die terug naar het heidendom wilde.

1 reactie »

  1. Beste,

    Ik zocht contact met u inzake een tertio-interview. Bekijkt u even uw gmail-account ?

    Hartelijk dank !
    JanG

    Reactie door janG — mei 15, 2011 @ 7:15 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

