‘blog van Brambonius’

februari 22, 2011

gebed 22/2/11

Filed under: gebeden — brambonius @ 10:29 pm

Vader,
laat niet mijn eigen koppige wil
Niet mijn veronderstelde waarheid
Niet mijn Koninkrijk
Niet mijn verwarring en afleiding
het laatste woord hebben
maar laat Uw Koninkrijk komen
in en doorheen mijn leven
en Uw wil gebeuren
in de dingen die ik doe
zoals in de hemel
Jezus,
leer mij U te volgen
leer mij mezelf te geven
en uw redding te vertegenwoordigen
op een stervende planeet
die wacht op uw Leven
Heilige Geest
help mij om te leven
en Leven door te geven
leer mij om stil te zijn
en Uw stem te horen
zodat ik kan luisteren

Help me te sterven aan mezelf
op te staan in Uw Leven
In de naam van de Heilige drie-in-één
om te groeien naar Leven
en weg van leegte, zinloosheid en afleiding
weg van de destructieve systemen van deze wereld
de lege consumptie, het lage vermaak
en de ongebreideld verspilling van tijd, leven en energie
zodat het licht kan schijnen
en de duisternis niet aanwezig kan zijn

Alle leven, alle schoonheid,
elke noot muziek, elke korrel
alles wat echt is behoort U toe

In de naam van Vader, Geest en Zoon
Amen

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

