‘blog van Brambonius’

december 22, 2011

top-10 albums van 2011

Ik moet toegeven dat ik niet veel nieuwe CD’s heb gekocht het afgelopen jaar. Met werk, studies, baby en noem maar op was mijn aandacht op andere dingen gericht, en bovendien zit ik een in ‘one-third-life-crisis’ die gepaard gaat met een new music fatigue. Allemaal moeilijkdoenerij om te verantwoorden dat ik amper 10 platen van het jaar bijeengesprokkeld krijg aan het einde van 2011, iets wat voor mij heel vreemd is.

Maar een top-10 kan er nog wel af. De links zijn naar mijn eigen recensies op cultuurshock.net, waarop ik regelmatig publiceer, een waar de top-3 van deze lijst wat meer uitleg krijgt in het eindejaars-overzicht van de redactoren.

1. psalters – carry the bones
2. gungor – ghosts upon the earth
3. the restoration project – hold on to love
4. Spinvis – Tot ziens, Justine keller
5. Tinariwen – Tassili
6. Josh Garrels – love and hate and the sea in between
7. Aaron Strumpel – birds
8. school is cool – enthropology
9. dEUS – keep you close
10.radiohead – the king of limbs

Dat ik ooit 3 christelijke platen in de top-3 zou zetten had ik nooit verwacht. Maar deze zijn echt wel de enige 3 tijdloze platen van het jaar… Volgens mijn vreemde mening. Waarchijnlijk luisteren de meeste mensen niet eens naar die dingen…

Aan andere lijstjes te zien heb ik een hoop platen gemist, van onder andere fleet foxes, bon iver, thrice, Bruce Cockburn, PJ Harvey, The Spirit that guides us, Tom Waits, low, Iron & Wine, over the rhine en explosions in the sky. Zeker de laatste 3 van mijn lijstje hadden waarschijnlijk wel bezet geweest als ik deze albums had beluisterd dit jaar, en misschien wel hogere plaatsen ook… Spottify eens gebruiken deze vakantie…

Wat vonden jullie de beste albums van 2011?

groeten

Bram

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

